Magdalena Bryksa 2012-04-19

Inteligentne systemy sterowania coraz popularniejsze

Inteligentne systemy sterowania coraz popularniejsze

Polacy, wzorem mieszkańców Europy Zachodniej, coraz bardziej doceniają rozwiązania inteligentne stosowane w domach. Segment automatyki w branży osłonowej odnotowuje dwucyfrowe wzrosty. Zbliżający się sezon wakacyjny jest okazją do polepszenia wyników.

Polska nadal jeszcze goni rynki rozwinięte, gdzie te rozwiązania są już poniekąd tradycją. W Europie Zachodniej korzyści z posiadania zautomatyzowanych osłon wewnętrznych i zewnętrznych znane są od dawna. W Polsce ta świadomość dopiero rośnie i Polacy stopniowo dostrzegają zalety automatyki w domach i mieszkaniach.

- W zbliżającym się okresie wakacyjnym systemy i napędy do osłon cieszą się szczególną popularnością. Zaprogramowanie czasu otwierania i zamykania osłon symuluje obecność domowników i zabezpiecza w ten sposób dom przed ewentualnymi włamaniami – komentuje Karolina Bednarz, specjalista ds. marketingu w firmie Somfy.

W sezonie letnim przewagę zyskują napędy do markiz, zwłaszcza ogrodowe. Zmienność pogody w Polsce, szczególnie w lecie, powoduje konieczność ciągłego składania i rozkładania markizy. Osłonami zautomatyzowanymi można sterować zdalnie, bez wysiłku, w przeciwieństwie do tradycyjnych, które reguluje się ręcznie. Ponadto, zainstalowane czujniki wiatru i słońca automatycznie reagują na zmiany atmosferyczne i markiza składa się lub podnosi w zależności od pogody. Stanowi to ogromne udogodnienie dla użytkowników i pozwala cieszyć się ze spędzonego czasu na dworze. 

Jak prognozuje SOMFY, producent napędów i automatyki do osłon, w 2012 roku dynamika sprzedaży systemów do sterowania osłonami w Polsce powinna utrzymać się na poziomie 20%.

Obecnie w Polsce coraz więcej zwolenników zyskują rozwiązania HI Value. Są to Radiowa Technologia Somfy z radiowym pilotem i IO-Homecontrol, zaawansowany system bezprzewodowy, wykorzystujący dwukierunkową technologię radiową.

- Widzimy w SOMFY rosnącą popularność tego typu rozwiązań. Za I kwartał 2012 roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku, odnotowaliśmy około  30% wzrost – podkreśla Radosław Borkowski, dyrektor handlowy Somfy Sp. zo.o.



Magdalena Bryksa
Na podstawie: somfy.pl

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii