Od wielu lat seria CS hydraulicznych siłowników wywrotu Edbro, stosowana w zabudowach samochodów ciężarowych oraz naczepach, wyznacza standardy w zakresie redukcji wagi, szybkości pracy i ogólnej solidności. Nieustannie poszukujemy rozwiązań z producentami oraz użytkownikami pojazdów, które zwiększają efektywność każdego pojazdu. Nie dziwi więc, że seria CS jest jednym z najpopularniejszych siłowników na świecie. Ale jak na dojrzałym rynku zamierza Edbro utrzymać swoje siłowniki „Lżejsze, Szybsze, Mocniejsze”?
Peter Smith, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Edbro wyjaśnia: „Gdy w ostatnich latach zasady konstrukcji hydraulicznych siłowników wywrotu nie uległy radykalnym zmianom inwestowaliśmy mocno w badania i rozwój żeby mieć pewność, że nasze siłowniki ewoluują, aby spełnić ciągle zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki naszym zaawansowanym procesom produkcyjnym i wysokiej jakości materiałom jesteśmy w stanie dostarczyć siłowniki wywrotu, które gwarantują zwiększoną ładowność, oferują szybszą prędkość kiprowania, a to wszystko niezawodnie w dłuższym czasie niż konkurencja.”
Lżejsze
Edbro rozumie, że w transporcie liczą się cyfry i że jeżeli chodzi o ładowność, to każdy zaoszczędzony kilogram oznacza dodatkowy zysk. Wszystkie rozmiary siłowników serii CS są zaprojektowane, aby być najlżejszymi na rynku.; na przykład siłownik CS18 o typowym skoku z mocowaniem dolnym jest 78 kg lżejszy od najlżejszego, porównywalnego skokiem siłownika konkurencji. W celu dalszej redukcji wagi Edbro zaprojektowało „odchudzone” mocowania, które oszczędzają do 20% masy w stosunku do poprzedniego typu.
Od czasu debiutu serii, Edbro kontynuowało inwestycje w rozwój produktu. To zaangażowanie firmy w badania i rozwój pozwoliło stale redukować masę siłowników i być krok przed konkurencją.
Szybsze
Kierownicy budów rozumieją potrzebę poprawy mobilności samochodów ciężarowych; ostatnią rzeczą jakiej potrzebują jest kolejka pojazdów czekających bezczynnie, ponieważ wywrotka powoli rozładowuje towar. Jeżeli wywrotka robi wiele krótkich kursów w ciągu dnia możliwe jest znaczące zwiększenie efektywności poprzez zwiększenie prędkości bezpiecznego kiprowania. Stosując zaawansowane technologie produkcji Edbro jest w stanie zaoferować 40% redukcję czasu kiprowania serii CS, którą można uzyskać w każdym cyklu.
Dla użytkowników chcących osiągnąć większą prędkość kiprowania wielu dostawców komponentów układów hydraulicznych oferuje pompy o większej wydajności, które zapewniają szybszy przepływ oleju do siłownika bez zwiększania prędkości obrotowej silnika (oszczędność paliwa). Jednakże może to skutkować przedwczesnym zużyciem a nawet uszkodzeniem siłownika wywrotu, jeżeli siły nacisku na końcu każdej sekcji będą zbyt duże.
W sytuacji kiedy większość producentów próbuje zapobiec temu ryzyku poprzez ograniczanie dopuszczalnej wydajności pompy albo instalowanie urządzeń ograniczających skok siłownika – co może być zawodne i zwiększać masę – Edbro rozwinęło technikę spawania laserowego sekcji o jednoelementowej konstrukcji, która maksymalizuje wielkość powierzchni styku. Powierzchnia ta jest w siłownikach serii CS ponad 25% większa niż u konkurencji. Dla użytkownika oznacza to, że nie ma praktycznie żadnych ograniczeń jeżeli chodzi o prędkość kiprowania siłownikami CS.
Mocniejszy
Waga oraz prędkość kiprowania wpływają istotnie na efektywność wywrotki, jednakże największe znaczenie dla operatorów flot ma niezawodność. Przedwczesne uszkodzenie siłownika wywrotu skutkuje kosztownymi naprawami oraz nieplanowanymi przestojami pojazdu. Do tego należy rozważyć krytyczny aspekt bezpieczeństwa; siłownik który odkształca się pod ładunkiem może spowodować zagrożenie zdrowia i życia osób znajdujących się w pobliżu.
Reputację buduje się w praktyce, a reputacja Edbro jest oparta na prawie 100 latach produkcji najsolidniejszych siłowników na rynku. Seria CS jest zaprojektowana by spełniać wskaźnik bezpieczeństwa 1,5:1 co oznacza, że siłownik wytrzymuje obciążenie do 150% jego nominalnej ładowności. Określając zastosowanie siłowników inżynierowie Edbro zakładali możliwość zablokowania się ładunku, dzięki czemu będą one podnosiły skrzynię z pełnym ładunkiem do końca ostatniej sekcji. Siłowniki są dostarczane z obietnicą „zamontuj i zapomnij” i przy prawidłowej obsłudze powinny bezawaryjnie pracować przez cały okres eksploatacji pojazdu.