Giganci światowego rynku hi-tech znaleźli szerokie zastosowanie dla webcastingu w swoich firmach. Eksperci z firmy Livingmedia przygotowali informacje o tym jak zagraniczne firmy hi-tech korzystają z udogodnień wideo komunikacji oraz jakie zastosowanie ma wideo w biznesie.
Firma Google w 2006 roku kupiła serwis YouTube za sumę 1,65 miliarda dolarów, najpopularniejszą obecnie na świecie społeczność wideo. Konto firmowe Google zawiera kolekcję 1200 filmików o tematyce biznesowej, produktowej oraz korporacyjnej. Najnowsza produkcja wideo przedstawia nowe narzędzie firmy - Google TV. Firma Google wykorzystuje wideo do szerokiej komunikacji korporacyjnej, w tym tworzenie webcastów o firmie, w projektach rozwoju, jako wideo produktowe, wideo do relacji inwestorskich (http://investor.google.com/) oraz do e-learningu. „Google posiada najbardziej przemyślaną koncepcję wykorzystania wideo w komunikacji korporacyjnej. Dzięki swojej filozofii otwartości dociera ze swoimi produktami do szerokiej publiczności” – ocenia Robert Mazurczyk, ekspert ds. wideo w biznesie z firmy Livingmedia.
Kolejną firmą, która znalazła szerokie zastosowanie dla wideo komunikacji w biznesie, jest HP. Firma stworzyła stronę, która zawiera filmy korporacyjne, produktowe i technologiczne (http://h30415.www3.hp.com/index.jsp). Prowadzi również aktywną politykę obecności na YouTube, gdzie umieściła ok.900 filmów. Dodatkowo, HP stworzyło centrum szkoleniowe, gdzie umieszcza webcasty e-learningowe - www.hp.com/go/learningcenter.
Cisco z kolei najszersze zastosowanie dla wideo komunikacji w biznesie znalazła w dziedzinie e-learningu. Rozbudowany program partnerski oraz kilka poziomów certyfikacji są komunikowane właśnie za pomocą wideo – „Wideo zmienia procesy biznesowe i intensyfikuje współpracę” – piszą przedstawiciele Cisco na stronie firmy.
Do czego może służyć wideo w biznesie?
Zastosowanie technologii wideo w biznesie cieszy się coraz większą popularnością. Jakie możliwości komunikacji daje nowoczesna technologia wideo? Przede wszystkim jest to skuteczna metoda komunikacji z klientami – firmy mogą tworzyć własne filmy wizerunkowe, produktowe, instrukcje z informacją o sposobie użytkowania czy też instalacji produktów oraz mogą udostępniać aktualności z życia firmy. „Taka komunikacja pozwala być bliżej klienta i lepiej zaprezentować mu firmę” – dodaje Mazurczyk.
Kolejnym obszarem, w którym szeroko wykorzystuje się wideo są relacje z partnerami. W transmisjach VoD czy live można zaprezentować firmę oraz jej ofertę. Jest to również skuteczna metoda do przekazywania niezbędnej wiedzy poprzez szkolenia metodą e-learning. Webcasty można także zaoferować inwestorom do monitorowania osiągnięć firmy – dodatkowo, istnieje możliwość nagrania transmisji z komentarzem do wyników finansowych spółki.