Opracowanie redakcja e-automatyka.pl 2011-10-05

System automatyki produkcji części samochodów specjalnego przeznaczenia

System automatyki produkcji części samochodów specjalnego przeznaczenia

Firma Bergmann specjalizuje się w produkcji tulei cylindrowych dla silników samochodowych. Wykonywane są one w pełni zintegrowanym procesie produkcyjnym, który obejmuje cięcie, obróbkę zgrubną, wykończeniową, pomiarową, kontrolę i przygotowanie do wysyłki. W pełni zintegrowany proces odbywa się w centrach obróbczych wyposażonych w najnowsze technologie sterowania ruchem produkcji Mitsubishi Electric.

System automatyki produkcji części samochodów specjalnego przeznaczenia

"Cele firmy zawsze były wyznaczane bezpośrednio przez życzenia naszych klientów" - mówi prezez Grupy Bergmann Hans-Hermann Bergmann. To podejście okazało się skuteczną polityką. W ciągu ostatnich 45 lat firma rozwinęła nowe technologie, które uczyniły z Mitsubishi Electric wiarygodnego i poszukiwanego partnera dla przemysłu motoryzacyjnego, a właściwie dla producentów maszyn niestandardowych. "Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w produkcji nietypowych elementów przeznaczonych do pracy w ciężkich warunkach, produkcji kluczowych dla bezpieczeństwa i certyfikowane podzespoły podwozi, Bergmann to innowacyjna firma posiadająca bardzo obszerną wiedzę, która dostarcza części do wiodących producentów samochodów.

Firma Bergmann specjalizuje się w produkcji tulei cylindrowych dla silników samochodowych. Wykonywane są one w pełni zintegrowanym procesie produkcyjnym, który obejmuje cięcie, obróbkę zgrubną, wykończeniową, pomiarową, kontrolę i przygotowanie do wysyłki. W pełni zintegrowany proces odbywa się w centrach obróbczych wyposażonych w najnowsze technologie sterowania ruchem produkcji Mitsubishi Electric. Centra obróbki są projektowane i produkowane przez własne biuro konstrukcyjne. prezes firmy Bergmann podkreśla, że ten dział jest jednym z kluczowych podstaw pozycji na rynku, dzięki któremu bardzo szybko i elastycznie firma może się dostosować do nowych wymogów małych i dużych serii produkcyjnych.

W ciągu 13 lat, inżynierowie Bergmann zbudowali dwadzieścia centrów obróbczych. Wyprodukowały one kilka milionów ciężkich elementów podwozi o znaczeniu krytycznym. Każde centrum obróbcze używane do produkcji cylindrów posiada do 15 osi.

Pełne zarządzanie ruchem w procesie produkcji, transportu i pakowania jest kontrolowane i synchronizowane przez system sterowania MELSEC Motion Q. Poszczególne elementy maszyn połączone są z centrum siecią i wszystkie dane procesu są monitorowane z terminala kontroli HMI.

"Zaletą tego systemu jest niewątpliwie pełna integracja platformy automatyzacji technologii pochodzącej od jednego dostawcy" wyjaśnia Franz-Jozef Elschen. "Fakt ten sprawia, że możliwe jest zminimalizowanie strat czasu oraz zwiększanie szybkości systemu. Zaawansowana technologia sterowania serwonapędami dostosowuje się automatycznie do zmieniających się warunków mechanicznych, stale i dynamicznie optymalizuje obwody wewnętrzne kontroli w zalezności od potrzeb procesu".

Na podstawie: mitsubishi-automation.com

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii