Dział Motorola Solutions firmy Motorola ogłosił wyniki badań nad zastosowaniem technologii komunikacyjnych w regionie EMEA, przeprowadzonych przez firmę IDC na zlecenie Motoroli. Z raportu wynika, że technologia RFID już teraz cieszy się dużą popularnością, ale wciąż oferuje duży potencjał rozwoju w niedostatecznie rozwiniętych sektorach oraz na rynkach wschodzących.
Badania pokazały również, że niemal jedna czwarta (22 proc.) przedsiębiorstw objętych sondażem używa obecnie RFID, a prawie dwukrotnie więcej (42 proc.) zamierza wdrożyć rozwiązania oparte na RFID w ciągu następnych pięciu lat.
„Raport sugeruje, że technologia RFID już teraz ma wiele zastosowań, ale wciąż ogromny potencjał wzrostu w różnych sektorach i na rynkach wschodzących. Co więcej, rozwiązania RFID wydają się polaryzować opinie — 29 proc. respondentów z regionu EMEA interesuje się nimi w niewielkim stopniu, 13 proc. bardzo, a 42 procent wcale. Branża musi zrobić więcej, aby zademonstrować zastosowania biznesowe i korzyści RFID w różnych sektorach, a także pomóc w innowacyjnym wdrażaniu rozwiązań RFID, które pozwoli uzyskać przewagę konkurencyjną” — powiedział Marco Landi, wiceprezes ds. dystrybucji w regionie EMEA, Motorola Solutions.
Badanie
Raport: IDC, artykuł przeglądowy sponsorowany przez Motorolę, „Future Use of Communication Technologies in EMEA”, Doc.# IDCWP20S, sierpień 2010 r.
Wyniki oparte na sondażu 267 organizacji z krajów EMEA: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Republiki Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.