Valérie GOULEVITCH 2011-08-04

PREACTOR odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania rozwiązaniami APS w 2010 roku i zwiększenie inwestycji w tej dziedzinie

PREACTOR odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania rozwiązaniami APS w 2010 roku i zwiększenie inwestycji w tej dziedzinie

Grupa Preactor specjalizująca się od ponad 18 lat w rozwiązaniach z zakresu planowania i harmonogramowania (ang. Advanced Planning Scheduling, w skrócie : APS) właśnie ogłosiła swoje nadzwyczajne wyniki sprzedaży za rok 2010 oraz pozyskanie ponad 300 nowych klientów z całego świata.

Pomimo chwiejnego w 2010 roku wzrostu w sektorze wytwarzania oprogramowania, Preactor odnotował netto ponad 50-procentowy wzrost sprzedaży swojego oprogramowania w porównaniu z rokiem 2009, który był już i tak rokiem rekordowym. Całkowite obroty za miniony rok wzrosły o 30% w porównaniu z rokiem 2009. To być może wyjątkowy przypadek w tym sektorze, ale począwszy od 1994 roku wzrost Preactora był odnotowywany kwartał po kwartale i rok po roku, średnio o 20% rocznie. Pokazuje to nie tylko zwiększone zainteresowanie przemysłu planowaniem i harmonogramowaniem jako takim, ale także dostępną ofertą rozwiązań proponowanych przez Preactora i solidnością samej firmy. Mike NOVELS, prezes Grupy, tak komentuje te wyniki: « Dane liczbowe jeszcze raz potwierdziły, że przedsiębiorstwa przemysłowe przyswoiły wartość dodaną rozwiązań APS uważanych w tej chwili za narzędzia ułatwiające zwiększanie wydajności przedsiębiorstwa i zmniejszanie jego kosztów. Nasza Wersja 11 została niezwykle dobrze przyjęta zarówno przez naszych partnerów, jak i przez naszych klientów. Naszym celem jest jak największa pomoc dla firm, by stawały się coraz bardziej konkurencyjne w warunkach coraz bardziej zglobalizowanej gospodarki. »

Europejski sukces
W tym roku Europa – z 66-procentowym wzrostem w strefie euro - po raz kolejny okazała się dla Proactora najbardziej ożywionym rynkiem, obejmującym w sumie ponad 2800 klientów (łącznie z Wielką Brytanią). Szczególnie aktywne były Francja i Holandia, ale również Niemcy, Hiszpania, Włochy, Polska, Słowenia i Republika Czeska, gdzie Proactor także odnotował znaczący wzrost. Nowo pozyskani klienci – tacy jak Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd (przemysł samochodowy), Martell (koniak, branża spożywcza) czy Pepsico International (Quaker Oats, branża rolno-spożywcza) - zaliczają się do wiodących przedsiębiorstw w swoich sektorach. Preactor pozyskał w charakterze klientów także inne liczące się podmioty, wśród których znajdują się: Instituto Grifols, Qualiphar (przemysł farmaceutyczny), Delifrance, Farm Frites, Aunt Bessie’s (branża rolno-spożywcza), SNPE (przemysł obronny), Aerolia (przemysł lotniczy i kosmiczny), Eurotab (chemia), Felix (budownictwo), Fortal (rusztowania i szalunki), SNR Roulements (łożyska), Editions Quovadis (papiernictwo), Posson Packaging (opakowania), Eurafarad (elektronika), ASML (urządzenia dla przemysłu mikroprocesorów), Tuboplast CTL (formowanie wtryskowe tworzyw sztucznych), Edilon Sedra (transport).

Wzrost na kontynecie amerykańskim
Preactor adnotował także 53-procentowe zwiększenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i otworzył swoją filię w Dallas w Teksasie. Rynek Ameryki Południowej wzrósł o 64% i Proactor ma już w tej chwili ponad 200 klientów w Brazylii i Argentynie. Wśród klientów ostatnio pozyskanych na tych rynkach są Gerdau i Arcelormittal (metalurgia), Aché i Laboratorios Raffo (przemysł farmaceutyczny), Unicasa (meblarstwo) oraz Brasfrigo (przemysł rolno-spożywczy).

Rozwój na Bliskim Wschodzie, w Azji i Afryce Południowej
Silną ekspansję rynkową Proactora odnotowały także Bliski Wschód i Azja, gdzie ostatnio pozyskano klientów wśród znanych, wiodących przedsiębiorstw przemysłowych, takich jak TE Connectivity (dawniej Tyco Electronics - wytwarzanie form), Sterlite Technologies (energetyka i telekomunikacja) i Sanitarium (przemysł rolno-spożywczy).
Afryka Południowa stanowi dla Preactora rynek o znacznym potencjale związanym z możliwościami ekspansji. Pod względem przyrostu PKB w przemyśle osiąga obecnie drugą pozycję po Wielkiej Brytanii.

W przyszłości ożywienie nastąpi także w innych częściach Afryki.

Coraz więcej klientów o międzynarodowym zasięgu
Sam profil klientów nie zmienił się zasadniczo w porównaniu z 2009 rokiem, ale odnotowano znaczące zmiany związane ze wzrostem liczby klientów w postaci dużych, międzynarodowych koncernów, które w ciągu 2010 roku wybrały Proactora. To rozwiązanie jest często pilotażowo wdrażane w skali jednej placówki, a później – w miarę ujawniania się płynących z tego korzyści – implementowane w pozostałej części grupy, tak jak to miało miejsce w przypadku grup Eurocopter (sektor lotniczy), Technip (sektor naftowy), Areva (sektor energetyczny) i Cofel (sektor wyposażenia domów i mieszkań).

Rozwiązanie sprawdzone w różnych dziedzinach
Około 50% nowych klientów zarejestrowanych w 2010 roku pochodziło z branży elektrycznej, mechanicznej, metalurgicznej, chemicznej, farmaceutycznej, rolno-spożywczej, tytoniowej oraz paliwowej. Branże lotnicza i kosmiczna, przemysł obronny i samochodowy reprezentowały natomiast 10% łącznej liczby nowych klientów. Udział Proactora w zaspokajaniu potrzeb pozostałych rynków, takich jak rynek tworzyw sztucznych, gumy , drewna czy tekstyliów również rośne z roku na rok.

Perspektywa dużych możliwości wzrostu w roku 2011
« Podsumowując mogę powiedzieć, że nadzwyczaj optymistycznie postrzegam perspektywy wzrostu rynku rozwiązań APS i naszej pozycji na tym rynku» - stwierdza Mike Novels. - « W czasach niepewności gospodarczej dotykającej liczne rynki, nasze wyniki za 1-szy kwartał 2011 roku sugerują ciągłość wzrostu z dodatkowym, 15-procentowym zwiększeniem przychodów netto. Obecnym wyzwaniem będzie dla nas podtrzymanie tej pozycji do końca 2011 roku i w kolejnych latach. Wierzę, że dzięki zaletom naszych rozwiązań oraz naszej sieci międzynarodowych partnerów Preactor stoi na wystarczająco dobrej pozycji, by osiągnąć ten cel. »



Valérie GOULEVITCH
Na podstawie: preactor.com

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii