JAGLA Bartosz 2022-05-18

Motoreduktor DuoDrive

Motoreduktor DuoDrive

Motoreduktor DuoDrive jest teraz opatentowany Rewolucyjna technologia motoreduktora firmy NORD DRIVESYSTEMS



 
 
Dwa stają się jednym: im mniej interfejsów, tym wyższa wydajność systemu – w oparciu o tę maksymę firma NORD DRIVESYSTEMS wprowadziła rok temu rewolucyjny motoreduktor o higienicznej konstrukcji umożliwiającej zmywanie, w którym szczególnie energooszczędny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi IE5+ oraz jednostopniowa przekładnia walcowa montowane są w jednej obudowie.
 

Dzięki zainstalowaniu silnika i przekładni w jednej obudowie, opatentowany DuoDrive jest bardzo lekki i kompaktowy, w połączeniu z bardzo wysoką gęstością mocy.
Źródło obrazu: NORD DRIVESYSTEMS

Całkowicie nowa, kompaktowa konstrukcja z pełną integracją silnika i przekładni w jednej obudowie jest niezwykłym krokiem w rozwoju motoreduktorów i została z powodzeniem opatentowana. Wieloletnia trwałość i niezawodność innowacyjnego rozwiązania pod względem konstrukcyjnym i materiałowym została z powodzeniem potwierdzona wielomiesięcznymi testami podczas rozwoju DuoDrive, dzięki czemu dokonano prawdziwie pionierskiej pracy w dziedzinie motoreduktorów. Integracja została zdecydowanie rozwinięta, aby osiągnąć optymalne wykorzystanie przestrzeni instalacyjnej. Wraz z silnikiem IE5+, na którym opiera się DuoDrive, w obudowie bezpiecznie zintegrowane są enkoder umożliwiający wykorzystanie sprzężenia zwrotnego i hamulec.

Doskonała wydajność systemu
Jako kompletny system, wyjątkowo kompaktowa koncepcja DuoDrive osiąga znacznie wyższą efektywność energetyczną niż wcześniejsze systemy napędowe z silnikiem synchronicznym IE5+ i przekładnią stożkową. DuoDrive oferuje obecnie najwyższą sprawność systemu na rynku w tej klasie mocy (na poziomie do 92%) i osiąga bardzo wysoką sprawność w zakresie obciążenia częściowego. Dzięki temu jest przyszłościowy i realnie redukuje koszty. Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości pozwala na redukcję wersji i kosztów operacyjnych. Wymiary przyłączy zgodne z rynkiem ułatwiają wymianę i integrację z istniejącymi projektami instalacji. Pierwszy dostępny rozmiar DuoDrive obejmuje przełożenia przekładni od i=3,24 do i=16,2 i jest przeznaczony do zakresów wyjściowego momentu obrotowego do 80 Nm i prędkości do 1000 obr./min. Oprócz wysokiej wydajności systemu, płynna, niewentylowana i kompaktowa konstrukcja oraz minimalna emisja hałasu to kolejne ważne cechy nowego motoreduktora DuoDrive. Eliminacja wielu zużywających się części skutkuje mniejszymi nakładami na konserwację.



JAGLA Bartosz

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii