Opracowanie redakcja e-automatyka.pl 2010-05-07

SINUMERIK Safety Integrated

SINUMERIK Safety Integrated

SINUMERIK Safety Integrated jest obszernym pakietem bezpieczeństwa, który pomaga w ochronie osób a również i maszyn oraz jest nadzwyczaj efektywny i ekonomiczny dzięki kompletnej integracji funkcji bezpieczeństwa w technice sterowania i napędowej. Ponadto Wasza maszyna może być bezpiecznie i wygodnie obsługiwana we wszystkich wymaganych warunkach pracy, np. przy ustawianiu i testowaniu przy otwartych drzwiach osłonowych. Funkcje bezpieczeństwa są certyfikowane przez stowarzyszenia zawodowe i spełniają wymogi kategorii bezpieczeństwa 3 wg EN 954-1.

Do zakresu funkcji należą np

  • Funkcje do bezpiecznego nadzoru prędkości i stanu zatrzymanego
  • Funkcje do bezpiecznego ograniczenia przestrzeni roboczej i obszaru ochrony oraz do rozpoznawania obszaru 
  • Bezpośrednie przyłączenie wszystkich sygnałów mających znaczenie dla bezpieczeństwa oraz ich wewnętrzne powiązanie logiczne
Badanie wzoru konstrukcyjnego zostało przeprowadzone przez podlegający stowarzyszeniu zawodowemu Institut für Arbeitssicherheit (BIA), zaświadczenie o badaniu jest wystawione.

Cechy produktu
  • Funkcje do ochrony osób i maszyny 
  • Krótkie czasy reakcji dzięki zintegrowaniu w sterowaniu i napędach 
  • Możliwe użycie we wszystkich rodzajach napędów 
  • Zastępuje zewnętrzne urządzenia elektromechaniczne 
  • Certyfikowany zgodnie z EN 954-1, Kat. 3
Działanie
  • Funkcje bezpieczeństwa są dostępne we wszystkich rodzajach pracy i poprzez nakierowane na bezpieczeństwo sygnały we/wy mogą komunikować się z procesem. Możliwe jest ich zrealizowanie dla każdej poszczególnej osi i wrzeciona
  • Bezpieczne zatrzymanie: przy zadziałaniu nadzoru albo czujnika (np. zapory świetlnej), bezpieczne przeprowadza napędy z ruchu do stanu zatrzymanego.
  • Bezpieczne zatrzymanie pracy (SBH): nadzoruje napędy na stan zatrzymany, napędy znajdują się przy tym w pełnej  zdolności do działania w trybie regulacji położenia.
  • Bezpieczne zatrzymanie (SH): kasowanie impulsów napędów a przez to bezpieczne, elektroniczne odcięcie dopływu energii.
  • Bezpiecznie zmniejszona prędkość (SG): nadzór projektowanych wartości granicznych prędkości, na przykład przy ustawianiu, bez przycisku akceptacji.
  • Bezpieczny software`owy wyłącznik krańcowy (SE): zmienne ograniczenia zakresu ruchu.
  • Bezpieczny zderzak software'owy (SN): rozpoznanie zakresu. 
  • Nakierowane na bezpieczeństwo sygnały we/wy (SGE/SGA): interfejs do procesu.
  • Bezpieczna logika programowana (SPL): bezpośrednie przyłączenie wszystkich sygnałów mających znaczenie dla bezpieczeństwa oraz ich wewnętrzne powiązanie logiczne. 
  • Bezpieczne zarządzanie hamulcami (SBM): dwukanałowe nasterowywanie hamulców i ich cykliczny test. 
  • Nakierowana na bezpieczeństwo komunikacja poprzez magistralę standardową: przyłączenie peryferii decentralnych dla sygnałów procesowych i bezpieczeństwa poprzez PROFIBUS z PROFIsafe.
  • Zintegrowany test odbiorczy Częściowo zautomatyzowany test odbiorczy dla wszystkich funkcji znaczących dla bezpieczeństwa. Prosta obsługa przebiegu testu, automatyczna konfiguracja funkcji trace i automatyczne generowanie protokołu odbioru.
Korzyści dla klienta
  • Redukcja okablowania do 80%
  • Wysoki stopień bezpieczeństwa: wolna od luk realizacja funkcji bezpieczeństwa w kategorii 3 (EN 954-1).
  • Wysoka elastyczność: możliwe do realizacji, spełniające wymogi praktyki, koncepcje bezpieczeństwa i obsługi.
  • Wysoka ekonomiczność: zmniejszenie kosztów sprzętu i instalacji.
  • Większa dyspozycyjność: odpadają wrażliwe na zakłócenia elektromechaniczne elementy łączeniowe.
Na podstawie: siemens.pl

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii