Centrum Klima - wiodący na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent oraz dystrybutor systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych - już po raz drugi z rzędu znalazła się wśród "Diamentów Forbesa". Zestawienie prezentuje prestiżowe grono firm, które w ostatnich trzech latach najbardziej dynamicznie zwiększały swoją wartość. Ranking przygotowała redakcja miesięcznika Forbes we współpracy z wywiadownią gospodarczą Dun & Bradstreet.
Centrum Klima znalazła się na 33 pozycji z 93 w rankingu spółek województwa mazowieckiego o przychodach od 50 do 250 mln złotych. Lista Diamentów Forbesa została opracowana na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm, która uwzględnia zarówno wyniki finansowe, jak i wartość majątku. Analizę oparto o ocenę potencjału firm ze względu na wielkość realizowanych inwestycji oraz zdolność do powiększania wartości sprzedaży i zysków.
"W ostatnich latach sytuacja w branży budowlanej była trudna. Tym bardziej cieszy nas otrzymanie tytułu 'Diament Forbesa 2011', ponieważ świadczy on o dobrej kondycji naszej firmy. Nawet w trudnych warunkach rynkowych, dzięki dobrym decyzjom i konsekwentnie realizowanej strategii, Centrum Klima osiąga znakomite wyniki i dynamicznie się rozwija. Wyróżnienie to świadczy nie tylko o stabilnej pozycji firmy, ale również dowodzi słuszności podejmowanych przez nas działań" - mówi Marek Perendyk, prezes zarządu Centrum Klima SA.
Centrum Klima szczególne sukcesy osiąga w zakresie innowacyjności produktów. W grudniu 2010 roku spółka została uhonorowana tytułem Innowacji Roku 2010 w kategorii nowoczesna firma w III edycji konkursu "Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju". Ideą projektu organizowanego przez Fundację Innowacji i Rozwoju jest identyfikowanie oraz promowanie przedsięwzięć i inicjatyw o charakterze nowatorskim i rozwojowym. Innowacyjność i znakomita jakość produktów Centrum Klima została doceniona, także przez Instytutu Techniki Budowlanej, który wydał certyfikat dla przewodu elastycznego MOizo.
Centrum Klima konsekwentnie rozwija działalność eksportową - pozwala to na dywersyfikację i uniezależnienie się od wahań koniunktury na polskim rynku. W I półroczu 2010 sprzedaż zagraniczna spółki wzrosła o 35,9% (w porównaniu do analogicznego okresu 2009). Zgodnie z przyjętą strategią, docelowy udział eksportu w przychodach Centrum Klima powinien sięgnąć 45%. Będzie to możliwe dzięki dalszemu rozszerzaniu oferty produktowej, rozbudowie parku maszynowego oraz ekspansja na kolejne rynki. Od początku 2010 roku spółka pozyskała już 55 nowych klientów zagranicznych: rozszerzono działalność o rynki Austrii, Chorwacji, Wysp Owczych, Maroka, Szwajcarii i Turcji. Centrum Klima nawiązała także współpracę z nowymi kontrahentami ze Szwecji, Ukrainy, Białorusi, Niemiec, Bułgarii, Holandii, Rumunii, Estonii, Wielkiej Brytanii, Czech, Belgii, Finlandii, Danii czy też Portugalii.