Mitsubishi Electric opracowała prototyp pojazdu elektrycznego (EV) opartego na silniku na magnesy stałe ze zintegrowanym faliwnikiem z węglika krzemu, który jak na razie jest najmniejszym tego typu i jest o połowę mniejszy od układów z zewnętrznych przetwornic. Straty są szacowane na ponad połowę mniejsze w układach krzemowych.
Nowy silnik napędu może umożliwić producentom EV przeznaczenie większej przestrzeni pasażerom. Mitsubishi planuje komercjalizację systemu chłodzenia, zmniejszania wymiarów i efektywności.
Ponieważ modele EV oraz hybrydy EV wymagają stosunkowo dużych przestrzeni na system baterii istnieje zapotrzebowanie, aby zmniejszyć rozmiar i wagę systemów napędowych i innych urządzeń w celu maksymalizacji przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Istniejące napędy EV Mitsubishi składają się osobno z silników i falowników napędowych, co wymaga większej przestrzeni na te elementy i ich okablowanie. Nowy cylindryczny falownik odpowiada średnicy silnika, dzięki czemu oba elementy mogą być połączone współosiowo.
Pomimo, że urządzenia energetyczne na bazie krzemu nadal dominują, węglik krzemu posiada atrakcyjne cechy, w tym wysokie temperatury pracy oraz 10krotnie wieksze pola elektryczne. Pozwala to na produkcję cieńszych chipów, zmniejszając ich opór elektryczny i obniżenie strat. Wszystkie urządzenia energetyczne w nowych przetwornikach są oparte na węgliku krzemu, powodując zmniejszenie strat o ponad 50% w porównaniu z przetwornicami krzemowymi.
Nowy system napędu wykorzystuje silnik na magnesy stałe zawierające neodymowe magnesy ziem rzadkich. Wysoka gęstość struktury pozwoliła wykorzystać technologię Mitsubishi do produkcji tych napędów otaczając rdzeń kręgami, aby zmniejszyc rozmiar silnika. Wielkość i konfiguracja stojana zostały zoptymalizowane przy użyciu zaawansowanych technologii magnetycznych, w wyniku czego zwiększyła się efektywność magnetyczna oraz o 5% wzrosła moc w porównaniu z poprzednimi silnikami Mitsubishi.