To dobra wiadomość dla producentów i dostawców infrastruktury do ładowania, którzy będą prezentować swoje innowacyjne produkty w HANNOVER MESSE w dobrym nastroju, teraz, gdy sprzedaż idzie w górę
. Jedną z takich firm jest Mennekes Elektrotechnik GmbH & Co. KG, średniej wielkości firma z regionu Sauerland: "Rok 2019 będzie dla nas bardzo ekscytujący" - mówi Alfred Vrieling, szef działu sprzedaży w Mennekes. "Amerykański producent samochodów Tesla wprowadzi swój model 3 na rynek niemiecki i zobaczymy, co się wtedy stanie". Vrieling jest optymistą co do przyszłości, ponieważ rozważa rewolucję mobilności, która jest tuż za rogiem: "Kiedy elektromobilność naprawdę wystartuje, z pewnością będziemy jej częścią." Oprócz rynku krajowego, firma technologiczna z Siegen ma całą Europę w swoich celach, a Norwegia, Szwajcaria, Szwecja i Holandia robią obecnie najwięcej, by promować elektromobilność.
Jednak wzrost rynku zależy od dalszej rozbudowy infrastruktury. Oprócz opracowywania odpowiednich wtyczek i złączy, Mennekes od lat koncentruje się na instalacji i obsłudze punktów ładowania. "Podróżujesz tylko samochodem elektrycznym, jeśli wiesz, że łatwo jest naładować baterię, gdy dotrzesz do celu", mówi Vrieling, który sam jeździ samochodem elektrycznym i dlatego wie, o czym mówi. "Zanim ludzie będą naprawdę podróżować z napędem elektrycznym, musimy budować zaufanie i zapewnić większą ciągłość i dostępność." A co potrzebujemy również w trybie pilnym, argumentuje Vrieling, są to "stałe taryfy uzgodnione między dostawcami i operatorami punktów ładowania". Jak podkreśla, będzie to wymagało pewnych form rządowych przepisów, aby uniknąć chaosu w przyszłości.
Mówiąc o zaangażowaniu rządu: krajowa platforma elektromobilności (NPE) obliczyła, że do 2020 roku będziemy potrzebować 70 000 publicznych punktów ładowania i 7.100 punktów szybkiego ładowania w Niemczech. Rząd federalny przeznaczył 300 milionów euro środków do roku 2020 na rozbudowa publicznej sieci opłat w celu zaspokojenia rosnącego popytu. Nie jest jeszcze pewne, w jaki sposób dzisiejsza sieć energetyczna poradzi sobie z rosnącym popytem oraz w jaki sposób można udostępnić niezbędną infrastrukturę zarówno w dużych konurbacjach, jak i na obszarach wiejskich.
Po w pełni zdigitalizowanych sieciach energetycznych, osoby mające doświadczenie w branży są przekonane, że rynek elektromobilności szybko się rozwinie. Istnieje już zapotrzebowanie na inteligentne technologie, które firmy takie jak ABB i Phoenix Contact GmbH & Co. KG będą prezentować na nadchodzącym HANNOVER MESSE w kwietniu. Ponieważ do ładowania pojazdów elektrycznych potrzebne jest więcej miejsca do parkowania, rzeczywiste czasy ładowania muszą być jak najkrótsze. Oznacza to, że akumulatory samochodów elektrycznych będą musiały być ładowane prądem do 500 kW, aby uzyskać wystarczający ładunek na odległość 100 kilometrów w ciągu trzech do pięciu minut. "Będziemy potrzebować wystarczającej ilości energii, aby poradzić sobie z tymi wysokimi możliwościami ładowania, a jednym ze sposobów na to może być zapewnienie lokalnych magazynów energii" - wyjaśnia Eva von der Weppen, rzecznik prasowy firmy Phoenix Contact. "Umożliwia to zmniejszenie podłączonego obciążenia parku ładunkowego do wymaganego minimum, tak aby na stacjach obsługi autostrad zawsze była wystarczająca ilość energii, a ponadto te stacje ładowania muszą być w stanie zapewnić wysoką wydajność ładowania do pojazdu elektrycznego bezpiecznie i wygodnie.Oferujemy już opłacalne rozwiązanie komercyjne, w kształcie naszych chłodzonych kabli ładujących HPC (High Power Charging) ", zauważa von der Weppen. Zakłada to (dodaje), że zestawy akumulatorów w samochodach elektrycznych mogą mieć wysokie pojemności ładowania i że zostały zaprojektowane dla wystarczającej liczby cykli ładowania, aby zapewnić długą żywotność. Konieczne są dalsze prace w celu rozwiązania tych problemów technicznych.
Globalny koncern technologiczny ABB pracuje również nad infrastrukturą ładowania. Na zeszłorocznym HANNOVER MESSE firma ABB zaprezentowała swoją stację ładującą Terra High Power o mocy ładowania do 350 kilowatów (kW). Jest w stanie dostarczyć ładunek wystarczający na odległość do 200 km w ciągu zaledwie ośmiu minut - co sprawia, że najnowszy model z ABB idealnie nadaje się do zastosowania w obszarach obsługi autostrad i na stacjach benzynowych. W rezultacie ten produkt firmy ABB jest instalowany coraz częściej na całym świecie, więc w tysiącach krajów działają już tysiące stacji szybkiego ładowania. To sprawia, że ABB jest jednym z wiodących na świecie dostawców rozwiązań ładowania prądu stałego - technologie ładowania przeznaczone do elektryfikacji nie tylko samochodów, ale także autobusów, ciężarówek, statków, kolei i kolejek linowych.
HANNOVER MESSE to idealne miejsce dla ABB i innych specjalistycznych wystawców dużych i małych, aby porozmawiać z klientami z całego świata, a tym samym napędzać rewolucję mobilności napędzaną energią odnawialną.