OMRON pomaga czołowemu producentowi sprzętu motoryzacyjnego wdrożyć nową serię instrumentów Line Assembly w rekordowym czasie. W celu osiągnięcia szybkiej, dokładnej komunikacji, zapewnienia jakości i spełnienia wysokich wymagań czołowych producentów samochodów postanowiono wdrożyć sterowniki programowalne OMRON CJ2 pracujących w sieci Ethernet/IP.
Przez prawie 50 lat, firma Vuteq Corporation świadczyła usługi logistyczne i dostarczała zestawy samochodowe największym na świecie producentom samochodów. Założona w 1965 roku w Japoniii firma urosła w 19 oddziałów operacyjnych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Tajlandii, Indonezji, Chinach, Mongolii i Argentynie. Globalne operacje firmy polegają głównie na inżynierii operacji związanych, takich jak montaż szyb samochodowych, produkcja tworzyw sztucznych, formy wskaźników kontroli i dostarczanie szeregu wewnętrznych i zewnętrznych części samochodowych. Oddział w Kanadzie składał belki deski rozdzielczej w segmencie SUV General Motors. Jednak linia produkcyjna tych elementów stała się zbyt prosta w obliczu zmian i popytu. Wszelkie zmiany w modelu produkcji było bardzo trudne do realizowania ze względu na zmiany linii technologicznych.
Na liniach odbywały się kontrole, które polegały na komunikacji zwrotnej, jednak brak komunikacji oznaczał, że nie było wiadomo, czy operacja została wykonana poprawnie, czy nie, czy wogóle nie została wykonana. Nie było też łatwe dokumentowanie i rejestrowanie danych.
Czasem problematyczne sytuacje oferują wiele korzyści. W tym przypadku zaistniała konieczność modyfikacji tablicy rozdzielczej linii produkcyjnej. Postanowiono więc wybudować nową linię, załatwiając jednocześnie dwa problemy: przestrzeni oraz samej linii. Vuteq chciał być pewny, że nowa linia jest wszechstronna. Jeżeli linia miała być modyfikowana, musiała być możliwość wprowadzania zmian szybko. Dodatkowo problemem był system akwizycji danych, w którym zmiany powodowały zakłócenia w zbieraniu danych.
Przerwy w pracy są bardzo istotne. Firma ma około 2,5 godziny od chwili kiedy wiadomo co produkować, do czasu kiedy ma być zamontowane. W procesie montażu Vuteq korzysta z wielu różnych linii. Wszystkie elementy muszą być ewidencjonowane do celów gwarancyjnych.
Vuteq zdecydował sie zbudować wielostanowiskowy panel łączący 16 programowalnych sterowników PLC OMRON CJ2 za pomoca sieci Ethernet/IP. Sterowniki te oferują wbudowane wielofunkcyjne standardy Ethernet/IP dla szybkiej wymiany danych pomiędzy PLC, HMI i innych urządzeń I/O. Wbudowany protokół Ethernet/IP jest główną zaletą CJ2. Poprzez umożliwienie przekazywania informacji przez sieć, możliwe jest komunikowanie się aby zbierać niezbędne informacje. Dzięki komunikacji zwrotnej system sterowników wykonuje kontrole jakości i przekazuje odpowiednie bodźce do przenośników. Jeżeli występuje problem, system pozwala zatrzymać konkretną linię aż do spełnienia kryteriów kontroli. A plus polega na tym, że nie jest konieczny dodatkowy sprzęt.
Dodatkowo w celu egzekwowania kontroli jakości, CJ2 komunikuja się przez Ethernet/IP do czytników kodów kreskowych, identyfikując od razu numery seryjne, zapewniając niezbędną spójność. Linia zawiera również napędy do sterowania ruchem Omron MX2, które są zintegrowane poprzez DeviceNet, a wszelkie dane wędrują do jednego wspólnego systemu HMI.
16 sterowników PLC bez przerwy wymienia dane między sobą, odbywa się to płynnie i jest łatwe w konfiguracji. W przeszłości konieczne było używanie zewnętrznego urządzenia DeviceNet i kontrolera aby to wykonać. Ta topologia pozwala modyfikować układ w przeciągu kilku godzin. W tym samym czasie, firma może korzystać z tej samej sieci bez zakłóceń nie powodując przestoju.
Vuteq miał mało czasu na wdrożenie nowej linii. Nowy budynek zakładu został ukończony i zniknęły ograniczenia dostępu do niego. Korzyścią z wykorzystania Ethernet/IP było wyeliminowanie ogromnej ilości przewodów i pozwoliło ustawić wszystko w krótkim czasie co nie było by mozliwe inną metodą.
Nowa linia jest bardzo duża, jednak pomimo tego programował ją tylko jeden człowiek. To sprawiło, że realizacja tej modernizacji okazała się bardzo opłacalna. Dodatkowo system pozwala łatwo powiązać system do komputerów i monitorów przestojów, a także wykorzystywać go do równoważenia linii. Jeśli linia została zatrzymana w jednym miejscu ze względu na nieukończenie kiektórych zadań w odpowiednim czasie, może nastąpić redystrybucja prac na iine części linii. Wcześniej było to praktycznie nieosiągalne. Nie wiadomo ile razy i jak długo trwały przestoje. Teraz można bez problemu określić ile razy linia się zatrzymuje i na jak długo. Pozwala to zrównoważyć linię szybciej i łatwiej.