We Francji rozpoczęła się realizacja projektu Seine Aval Véhicule Électrique (SAVE), w ramach którego na obszarze Seine Aval testowanych będzie około 100 samochodów elektrycznych oraz około 200 punktów ładowania.
We Francji rozpoczęła się realizacja projektu Seine Aval Véhicule Électrique (SAVE), w ramach którego na obszarze Seine Aval testowanych będzie około 100 samochodów elektrycznych (Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Express Z.E. i Nissan Leaf) oraz około 200 punktów ładowania. Uczestnikami projektu są Alians Renault-Nissan, EDF, Rada Departamentu Yvelines, EPAMSA, władze Regionu Ile-de-France, a także Schneider Electric i Total. Testy potrwają do końca czerwca 2012r. W czasie trwania eksperymentu do SAVE dołączy około 40 klientów. Pierwsze auta zostały już dostarczone do użytkowników.
Projekt Seine Aval Véhicule Électrique (SAVE), największy eksperyment we Francji obejmujący około stu samochodów elektrycznych Aliansu i ponad 200 punktów ładowania, jest gotowy do uruchomienia. Pierwsze samochody zostały dostarczone użytkownikom, punkty ładowania zainstalowane u klientów, a sieć handlowa Renault jest gotowa do działania.
W salonie Renault w Mantes-la-Ville wiodący partnerzy projektu - Alians Renault-Nissan i EDF, wspierani przez władze Regionu Ile-de-France, Radę Generalną Departamentu Yvelines oraz EPAMSA (Établissement Public d’Aménagement du Mantois Seine Aval – Publiczny Zakład Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Mantois Seine Aval), we współpracy z koncernem Schneider Electric i Grupą Total, dokonali inauguracji projektu SAVE. W uroczystości wzięli udział wszyscy klienci posiadający samochody elektryczne, a Thierry Koskas, Dyrektor Programu Samochodów Elektrycznych Renault i Bernard Cambier, Dyrektor Handlowy Renault na Francję, przekazali kluczyki do samochodu Renault Fluence Z.E. przedstawicielom EDF (Zakład w Mureaux) i do samochodu Renault Kangoo Z.E. przedstawicielom firmy Sotrema.
Wydarzenie to jest początkiem pierwszej fazy rozwoju operacyjnego eksperymentu, która obejmie okres od marca 2011 do lipca 2012 r.
Alians Renault-Nissan dostarcza samochody elektryczne, zapewnia nadzór nad eksperymentem i będzie badał sposoby użytkowania samochodów przez klientów oraz usługi powiązane, głównie związane ze zintegrowanymi i przenośnymi systemami łączności. EDF bierze udział w rozwijaniu infrastruktury punktów ładowania, w analizie zachowań użytkowników podczas ładowania akumulatorów, jak również w testowaniu modeli biznesowych. Schneider Electric wykona infrastrukturę punktów ładowania i związanych z nimi systemów zarządzania energią, a Total zainstaluje punkty szybkiego ładowania na dwóch swoich stacjach paliwowych.
Projekt uzyskał wsparcie Funduszu Promocji Badań w ramach konkursu projektów ogłoszonego przez ADEME, a dotyczącego samochodów o małej emisji gazów cieplarnianych.
Rodzina terminali ładowania Square D firmy Schneider Electric, obejmuje praktycznie wszystkie typy punktów ładowania o mocach od kilku do kilkudziesięciu kW
Na podstawie: samochodyelektryczne.org