Statek rybacki dla norweskiego armatora Wescon Yard AS zwodowano we wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Jednostka, która została zbudowana według projektu zamawiającego, ma długość 75 metrów i szerokość 15,50 m.
Zwodowana jednostka to trawler pelagiczny przeznaczony do połowu ryb okrężnicą oraz włokiem (nazwa sieci i metody połowowej – PAP). Statek wyposażony jest w 11 ładowni chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej).
„To pierwszy z dwóch trawlerów pelagicznych zamówionych w naszej stoczni przez Wescon Yard AS” – poinformowała PAP Aleksandra Tesmer z Remontowa Shipbuilding S.A.
Podkreśliła, że wtorkowe wodowanie było pierwszym w tym roku w Remontowa Shipbuilding, a zarazem już 1010 w historii gdańskiej stoczni (została ona utworzona na bazie powstałej po II wojnie światowej Stoczni Północnej).
Dodała, że portfel zamówień Remontowej Shipbuilding obejmuje kontrakty do końca 2021 roku.
"W portfelu zamówień znajdują się dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześć holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko samochodowe zamówione przez brytyjskiego armatora Transport for London oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie" - wyjaśniła Tesmer.
Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore.
Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.