Zapewnienie właściwych warunków oświetleniowych, ale przede wszystkim podkreślenie piękna ekskluzywnych produktów. Takie cele postawiono przed projektantami oświetlenia w salonie Auto-Breczko. By sprostać oczekiwaniom, wykorzystano oprawy firmy Trilux.
Zaprojektowanie iluminacji przestrzeni, w których eksponowane są towary luksusowe to duże wyzwanie. Wygląd urządzeń oświetleniowych nie może odstawać od estetycznych standardów, do których przywykli klienci premium.
Jednocześnie muszą one skutecznie skupiać wzrok gości na produktach i spełniać wymagania normatywne odnośnie warunków pracy. Oczekuje się więc, że oprawy będą zarazem dyskretne i efektywne.
By zrealizować tę listę na pozór sprzecznych celów, w salonie Auto-Breczko zastosowano oświetlenie główne o słabszym natężeniu w połączeniu ze światłem akcentującym, pozwalającym wyróżnić wybrane elementy otoczenia.
Takie rozwiązanie pozwoliło na wzmocnienie wrażenia wywieranego przez eksponowane samochody i motocykle oraz wyodrębnienie wizualne sekcji salonu poświęconych różnym markom. Dodatkowym, nie mniej istotnym atutem projektu jest zastosowanie energooszczędnych urządzeń, które pozwolą ograniczyć koszty eksploatacji.
Wyspy światła bez olśnień
Centralnym punktem salonu jest zlokalizowana naprzeciw wejścia ekspozycja luksusowych marek samochodów, takich jak: Jaguar, BMW oraz Range Rover. Oświetlenie tego miejsca musiało nie tylko odpowiednio uwidocznić detale oraz sportową elegancję pojazdów, ale również sprawić, by salon wyglądał atrakcyjnie i zapraszająco z zewnątrz.
Aby osiągnąć zamierzony efekt, jako główne źródło światła wykorzystano oprawy do wbudowania Inperla C3 firmy Trilux. Zamontowano je pod antresolą, w miejscu kontaktu z klientem. Wyposażone w aluminiowy odbłyśnik urządzenia osiągają bardzo dobre parametry optyczne przy całkowitym zniwelowaniu efektu olśnienia.
Rolę oświetlenia uzupełniającego i akcentującego pełnią w tej przestrzeni nieco mniejsze oprawy z tej samej serii – Trilux Inperla C2.Charakteryzują się bardzo dobrą skutecznością świetlną i subtelnym designem, dzięki któremu harmonijnie komponują się z wnętrzem wystawowym. Łącznie w projekcie wykorzystano 59 sztuk Inperla C3 oraz 27 sztuk C2.
W iluminacji wystawy motocykli zastosowano charakteryzujące się wąską optyką oprawy downlightowe, wyposażone w wysokoprężne metalohalogenkowe lampy o współczynniku oddawania barw Ra=95. Emitowany przez każdą z nich, skupiony strumień światła tworzy wokół produktu „świetlną wyspę”, przyciągającą uwagę klienta i zapraszającą do bliższego przyjrzenia się maszynie.
W części biurowej salonu, jako źródło światła posłużyły przede wszystkim oprawy wyposażone w świetlówki T5, z parabolicznym, niskoluminancyjnym rastrem. Dzięki ich zastosowaniu, udało uniknąć się olśnień i zapewnić przyjemne światło o ciepłej barwie. Jako uzupełnienie wykorzystano podświetlane sufity napinane.
Projekt dla salonu Auto-Breczko zrealizowało białostockie studio Inspiracje Światłem.
Kontakt dla mediów
Magdalena TYRKA
Junior Media Manager
m.tyrka@inplusPR.pl
GMS 500.244.744
Informacje o firmie
TRILUX Polska to sprawdzony partner i konsultant w zakresie wszelkich wyzwań dotyczących kreowania m.in. unikalnej przestrzeni handlowej z rozwiązaniami oświetleniowymi w roli głównej. Dowodem jest pozycja lidera na niezwykle wymagającym rynku niemieckim i kompleksowa realizacja projektów dla wielu międzynarodowych klientów retail. Zespół ekspertów TRILUX jest gotowy do współpracy, która ma przynieść sukces rynkowy zgodnie z filozofią marki danego klienta.
TRILUX powstał w 1912 roku w Niemczech i od ponad 100 lat jego cechami charakterystycznymi są zwracanie bacznej uwagi na potrzeby klientów, niestrudzona siła innowacji (szereg nagród za wzornictwo) oraz głęboko zakorzeniona świadomość jakości, przejawiająca się w niezawodności oferowanych rozwiązań. Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.trilux.com/pl