Opracowanie redakcja e-automatyka.pl 2010-12-17

Schneider Electric nie jest konstruktorem samochodów elektrycznych ale.......

Schneider Electric nie jest konstruktorem samochodów elektrycznych ale.......

Schneider Electric nie jest konstruktorem samochodów elektrycznych ale.......wykorzystując swoje wieloletnie doświadczeń w branży elektrycznej i zarządzaniu energią elektyczną oraz jako firma o zasięgu globalnym  jest gotowa oferować bezpieczną, niezawodną i wygodną infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych.

Firma Schneider Electric, światowy ekspert w dziedzinie zarządzania energią aktywnie działa na rzecz stworzenie komercyjnej i technicznej infrastruktury niezbędnej do obsługi pojazdów elektrycznych. Firma Schneider Electric wykorzystując wiedzę i doświadczenie ekspertów już teraz oferuje przyjazne dla środowiska, bezpieczne i łatwe w użyciu rozwiązania, które pozwolą na  wprowadzenie pojazdów elektrycznych (EV) do powszechnego użytku. Schneider Electric opracował całościową infrastrukturę ładowania pojazdów, integrację z sieciami inteligentnymi, usługi i zarządzanie, które ułatwią wprowadzenie samochodów elektrycznych do powszechnego użytku. Zaprezentowane technologie stanowią odpowiedź na potrzeby wszystkich zainteresowanych pojazdami elektrycznymi, w tym producentów samochodów, władz miejskich, przedsiębiorstw komunalnych, organizacji rządowych i handlowych, a także konsumentów.

  • średni czas pełnego ładowania samochodu elektrycznego wynosi od 6 do 8 godzin
  • 1h-2h wystarczą aby w razie potrzeby podładować baterię samochodu
  • W przypadku intensywnego użytkowania samochodu (taksówki czy samochody służbowe) idealnym rozwiązaniem jest szybkie ładownia trwające ok. 15-20 min, które pozwala na uzupełnienie energii nawet w 80%.

Dbając o wygodę użytkowników i niezawodność systemu konieczna jest rozbudowana infrastruktura pozwalająca na łatwy dostęp do stacji ładujących. Opracowane przez Schneider Electric rozwiązania ładowania pojazdów elektrycznych  obejmują inteligentne stacje ładowania Square D™ i technologię sieci inteligentnych, do których dostęp odgrywa kluczową rolę.

Najważniejsze rozwiązania ładowania firmy Schneider Electric:

Na osiedlach mieszkalnych konsumenci będą mieli dostęp do stacji ładowania Square D poziomu I i II,  które zapewnią łatwe w użyciu rozwiązania ładowania pojazdów elektrycznych w domach, apartamentowcach czy blokach mieszkalnych. Tego rodzaju stacje, spełniające wszystkie wymogi NEMA (National Electrical Manufacturers Association, można zamontować na ścianie garażu lub jako zewnętrzny dystrybutor. W zaawansowanych wersjach dostępne będą funkcje inteligentnej komunikacji i integracji z siecią inteligentną.

W lokalizacjach komercyjnych stacje Square D poziomu II zapewnią publiczny i prywatny dostęp do ładowania w miejscach, gdzie konsumenci zazwyczaj parkują samochody — np. w budynkach biurowych, centrach handlowych, na parkingach publicznych i w innych miejscach.

W lokalizacjach publicznych Squere D poziomu III zapewnią możliwość szybkiego ładowania. Właściciel zarządzający infrastrukturą będzie miał możliwość instalowania wielu jednostkach kierowanych przez scentralizowany system kontroli w celu zapewnienia swoim klientom łatwego dostępu do ładowania pojazdów elektrycznych z dala od domu.

Firma opracowała ponadto system zdalnego zarządzania terminalami i rozliczania pobranej energii przez użytkowników oraz powołała EV Plug Alliance, aby przy współpracy z zaprzyjaźnionymi firmami wprowadzić nowy standard wtyczki/gniazdka, przeznaczonego do ładowania aut elektrycznych w Europie.

Pojazdy elektryczne są pierwszym krokiem w kierunku nowych nawyków sprzyjających
zrównoważonej mobilności w połączeniu z komunikacją miejską (autobusami, metrem, tramwajami). Przejrzysty system i pełna kontrola nad zużywaną energią pozwala na jej maksymalne wykorzystanie i obniżenie kosztów związanych z użytkowaniem systemu.

Na podstawie: schneider-electric.pl

Zapraszamy do skomentowania artykułu

Treść opini 
Popis 

Pozostałe artykuły z tej kategorii